הממשלה צפויה לאשר היום את מתווה הגז החדש

    דוד לזר | צילום: אלי קובין No Comments on הממשלה צפויה לאשר היום את מתווה הגז החדש
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) ברוב גדול את מתווה הגז המתוקן: המתווה החדש שיובא היום להצבעה בישיבת הממשלה הושג לאחר משא ומתן בין המדינה לבין חברות הגז.

    אולם למרות שבממשלה לא צפויה לנתניהו בעיה, הקושי הגדול יהיה לגייס את הרוב בכנסת כדי לעקוף את התנגדות הממונה על ההגבלים העסקיים, אחרי ששר הכלכלכה אריה דרעי סירב לעשות זאת בעצמו.

    השר היחיד שהודיע מראש כי ייתנגד למתווה הוא השר לאיכות הסביבה, אבי גבאי, איש מפלגת כולנו. שני השרים האחרים של המפלגה, שר האוצר משה כחלון ושר הבינוי יואב גלנט, לא ישתתפו בהצבעות בשל ניגודי עניינים.

    האם שר הכלכלה אריה דרעי יצביע בעד המתווה? מלשכתו נמסר כי "שר הכלכלה אריה דרעי עקבי ויעשה בדיוק מה שאמר לפני כחודש. השר דרעי ילמד את המתווה שסוכם עם חברות הגז, ישתתף בדיון בממשלה ובסופו יחליט כיצד להצביע. אם וכאשר המתווה יאושר בכנסת, השר דרעי ישקול האם לחתום על סעיף 52".

    יצוין, כי ההחלטה של דרעי להביא לדיון ציבורי את נושא הגז כבר גרמה להורדת המחיר מ 5.7 ש"ח ל 4.6 ש"ח, דבר מבורך כשלעצמו.

    בשבוע שעבר אמר שר האנרגיה יובל שטייניץ כי "הדבר חשוב ביותר במתווה הטוב הזה הוא שאחרי עיכוב מיותר של כמה שנים נתחיל לנוע קדימה לפיתוח לוויתן, לפיתוח כריש ותנין, ליצירת תחרות ופירוק המונופול, ולא פחות חשוב פיתוח מאגרי אנרגיה נוספים שממתינים לנו בים".

    כמו"כ התייחס השר שטייניץ לוויכוח סביב המתווה ואמר כי "מותר שיהיה ויכוח, מותר שתהיה ביקורת", לדבריו, "אני תמיד אעשה את הדבר הנכון למיטב הבנתי ולא רק את מה שאולי נראה נכון או פחות נכון למישהו כזה או אחר. לא עולה בדעתי לפגוע האינטרסים של מדינת ישראל ואזרחיה רק בגלל שיקולים פוליטיים או אישיים או תדמיתיים".



    0 תגובות